Tuesday 1 July 2014

Busan Summer Backpacking : Total Budget

Here is my  total damages on my backpack trip to Busan, South Korea....

Flight ticket AA : RM250 + RM13 (Meals on board) ~ thanks to promotion of AA and KTO..
Guesthouse  (SukBak Busan Guesthouse ) : RM144 (15 000 X 3)
Erl Putrajaya - KLIA2 : RM12.40 ( return)

Day 1 :
Top Up T-Money : 10 000 won
Banana Uyu : 1300 won
Ticket Bus ke Okpo : 6800 won
korean pancake : 2000 won
Dinner at Yooganey : 6300 won

Total : 26 400 won

Day 2 : 
Patbingsu  + tteokkbokki : 2600 won
Top up T money : 5000 won
Ticket tram Danubi : 1500 won
Berus gigi + Banana Uyu : 3100 won

Total : 12 200 won 

Day 3 : 

Banana Uyu + T una Kimbap : 2100 won
4 ketoi Fridget magnet : 9000 won
Tshirt i love busan : 12 000 won
Barng merapu Daiso : 8000 won
Ppang (bread) : 2000 won
Dinner Seafood : 11 000 won
Top Up T money : 5000 won
Buah melon : 3500 won

Total :  50 600 won


Day 4 :

Tshirt anak buah : 15 000 won
Peppero Home Plus : 3600 won

Total : 18 600 won

Day  5 :

Banana Uyu  + Instant Rice : 10 000 won

Total : 10 000 won

Total Damages : Flight + Guesthouse + ERL + Expenses =
                         RM263 + RM144 + RM12.40 + 117 800 won ( RM382.85)

                        : RM802.25 

Ni lah bajet aku sepanjang 4 hari di Busan. Sepanjang trip aku ke Korea, ni adalah bajet aku yang paling ciput sekali, mungkin sebab hari yang ke 4 tu aku stay umah sepupu aku so da boleh save duit guesthouse + dorang belanja makan & belanja tiket ke Tongyeong Cable Car..Satu lagi, memang kali ni aku tak shopping banyak pon cukup tshirt & frigde magnet jer..untuk sanak sedara plak memang ak da pesan awal-awal aku tak beli pape sebab bende sama je yang aku da beli di Seoul dulu..Overall memang aku puas hati sebab aku da bajet dari awal aku nak spend bawah RM1K untuk trip Busan ni..Mission accomplished ! Ada chance la nak datang lagi Busan sebab tak memerlukan belanja yang banyak pon..InsyaAllah mampu kalau AA and KTO buat promotion lagi...Rm250 flight return , memang tak menyesal la aku grab hari tu, mana nak dapat tiket murah camtu. P balik Ganu pon lebih kot..

8 comments:

  1. ini memang daebak punya budget jjang sangat ni :D
    waaaaah.. haaaish nak kena dapatkan ticket promo harga cenggini baru sedap nak jalan jalan kan..
    hari harilah CT nak kena tengok website. rancang ke Seoul Jan nanti insyallah.
    geeeewam tengok orang lain pi jalan korea hahaha.. Busan pun menarik kan ramai orang pi Busan jugak adooooiyai bila nak kaya ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah tula.memang rezeki klu dpt hrga promo..hope pahni kto n AA offer lagi hrga cmni..for me, Busan memang besh sgt2..byk tmpt nature,lgpon free je ..xyah bayar utk fee entry..len kali nak p ajak saya yer..memang ada niat nak pi lagi ni..hehehhe

      Delete
  2. Bestnya...
    Bw :)
    Salam singgah dari irra
    New entry
    http://www.irrayyan.com/2014/07/garam-bukit-himalaya-diet-alkali.html?m=1
    Selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi irra, thnks sudi singgah blog saya yg xseberapa ni..maklum la bru bljr nk berblogging..heheh..selamat berpose gak..

      Delete
  3. Daebak! Sbb dpt tiket fligt murah bangat dan budget x sampai 900 pun huyoooo lopong akak
    Klau camni 2,3 kali setahun boleh balik busan sampai bosan :-)
    KTo? Tu ape maklum lah x pernah dgr :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kto tu korea tourism organization..main kto kt stream di seoul tu..yg msia punyer kt korea plaza, menara hapseng kl...tula..harap2 depa buat promo lagi boleh blik busan tiap2 thn..hehhee

      Delete
    2. Kiranya mazu beli tiket hari ngan kto lah ek camna nk tahu dorang buat sale, perlu masuk website dorang atau mcm mana, akak dh mula nk cari tiket balik busan nih :-)

      Delete
    3. Sy trnmpk link tu kt cari forum all about south korea tu...sorg forummer share, so ble click link tu kuar web airasia dgn hrga 30% off promotion...kdg2 dorg share pape info kt web dorang..korea tourism organization or like fb fanpage dorang..ari tu mmg kire rezeki la dpt bli hrga tu...hope next year dorg promo lg..

      Delete