Monday 30 June 2014

Travelog Korea :Day 4 ~ Everland

Salam ramadhan,
jom kita mengimbau kembali travelog korea 2012..lama giler baru nak update..ekceli aku baru berjinak-jinak dengan blog so it take time to recall balik trip-trip yang lepas..so ni pon saje je aku nk share kat sini , manelah tau nanti dah tua boleh ingat balik memori lama..

bersambung di hari ke 4 untuk my first trip ke Korea..and sejak dari itu lah aku falling in love with Korea , ..ini memang sangat-sangat kenangan..hehe..

Untuk hari ke -4 ni kami berjimba di Everland..menghabiskan seharian di sana even takdelah try semua ride kat sana..Everland ni adalah outdoor theme park lebih kurang cam Genting Highland la..Ticket untuk masuk sini KRW 45 000, tapi kebetulan aku tertanya pasal Everland ni dgn Min Young , owner Inside Backpacker, then dia cakap kalau book dengan dia boleh dapat KRW 30 000 jer..wah ni sudah bagus..hihihi
Then dari bus stop Hyehwa, kami naik bas no 143 ke Gangnam Station..Then nek bus 5002 dari Gangnam Station ke Everland. Journey lebih kurang 1 jam. Sampai sana kena nek shuttle bus plak untuk ke entrance Everland..Then sampai je p beratur kat kaunter ,tapi rupanya kalau dapat tiket tu kene p kaunter tiket khas kat dalam..so dah dapat pass ape lagi jom berjimba!

area Gangnam Station

Unnie Gangnam Stye



Kami habiskan masa di sini sampai kol 4 ptg..takdela main sangat pon just ronda-ronda, posing-posing and makan-makan..Seingat aku cuma satu ride je aku try tu pon yang biase je...bukan takut pon nk try roller coaster je hape tapi ramai sangat duk beratur untuk setiap ride tu..so kami fikir lebih baik ronda-ronda, click sana click sini jer..lagipon winter ni siang pendek..kol 5 dah gelap..daripada duk hadap beratur yang 1 or 2 jam baru boleh nek baik kami pusing tempat ni sampai lebam..


satu-satunyer yang aku try..beratur bukan men panjang lagi..lupakan je la game yang lain..selamat aku..da tua-tua ni takut da nk layan bende-bende camni



Dalam duk syok ronda-ronda tu tetiba ada plak parade show..layan jer...best jugak..sebab bukan selalu boleh tengok bende-bende camni..seronok jugak sekali sekala camni..rasa macam lupa segala masalah yang aku tinggalkan di Malaysia..duk sini seminggu , aku rasa aku lupa semua pasal Malaysia..enjoy je hari -hari..







Da penat dera kaki kat sini, kami bergerak balik ke seoul..dari Everland nek bas 5002 ke Gangnam Station..Then kami plan untuk ke Dongdaemun plak..Oleh kerana dah malam, so kami masuk Doota je..Kat sini ada macam-macam fashion baju..cantik memang cantik tapi harganya pon agak cantik la...hehe..aku cuci mata je la sebab rasa memang tak mampu nak shopping kat situ..lagipon kebanyakan baju sesuai untuk musim sejuk jer, kalau aku beli takkan la nak pakai p Cameron or Genting je kan...dah la mahal...kawan aku sembat la rembat purse and kasut kat situ..aku memang tak minat + memang bajet ciput..So au tak nak la membazir. 












Then, decide nak balik Gh jer..yela da malam kot ditambah plak dengan sakit kaki berjalan tadi, so dari dongdaemun nek subway balik ke Hyehwa.Sebelum tu sempat lagi beli tteokbokki dan kimbap..Sampai bilik rehat sekejap, makan -makan dan terus lena dibuai mimpi..penat yang amat plus kaki rasa cam nak tercabut jer...sweet dream to all.

3 comments:

  1. hahaha tak kisahlah cerita tahun bila.. lain trip travel lain pengalaman :D

    ReplyDelete
  2. X pe mazu cter je wlapun dh lama akak ni klau ada org update trip ke seoul laju je datang singgah

    ReplyDelete